Van San Diego naar Puerto Vallarta - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van CruiseRivieraAmazone - WaarBenJij.nu Van San Diego naar Puerto Vallarta - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van CruiseRivieraAmazone - WaarBenJij.nu

Van San Diego naar Puerto Vallarta

19 December 2017 | Mexico, Puerto Vallarta

Gisteren ingescheept op de Riviera , een mid-size Cruise ship van Oceania Cruises. Totaal 675 passagiers en 400 bemanningsleden maken deze Cruise met ons mee. Gisteravond hebben we al de bars en de "Grand dinning room " getest en dat beviel uitstekend ( ze hebben Grolsch). We maken ons op voor twee zeedagen, geen straf , lekker bijkomen van de toch wel lange reis in een luxe omgeving in een uitstekend klimaat.
OP 19 december leggen we 's-morgens aan in Puerto Vallarta, Mexico. Puerto Vallarta is een bij de Amerikanen populaire zon en vis bestemming. Diepzee vissen is erg populair. Al in de vooroorlogse jaren vestigden zich veel "bekende " Amerikanen zich in deze streek en met name in huizen die tegen heuvels zijn gebouwd. Afgezien van de stranden en de Kathedraal stelt het stadje niet zoveel voor. Veel winkels, restaurants en bars en veel toeristen. Wel kwamen we een Bar restaurant met de naam OSCAR tegen en natuurlijk konden we het niet nalaten om daar een drankje te drinken. Bij het verlaten van het restaurant ontdekten we hoog in de boom een enorme Leguaan die ons wantrouwend aankeek. Terug naar het schip, we gaan op weg naar Manzanillo.