Van Manaus naar Boca Da Valeria, Amazone , Brasil - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van CruiseRivieraAmazone - WaarBenJij.nu Van Manaus naar Boca Da Valeria, Amazone , Brasil - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van CruiseRivieraAmazone - WaarBenJij.nu

Van Manaus naar Boca Da Valeria, Amazone , Brasil

09 Januari 2018 | Brazilië, Manaus

De volgende stop op de terugweg is bij Boca Da Valeria. Volgens de gegevens aan boord stoppen we hier bij een klein vissersdorpje met 75 inwoners en kunnen we kennis maken met het lokale leven en tradities van de bewoners.
Wij komen er achter dat elk cruise schip op de terugweg hier stopt en dat dergelijke stops een uitnodiging zijn voor bewoners uit de verre omtrek om met hun lokaal vervaardigde kunstwerken en bedrukte T-shirts (made in China) naar het dorp te komen. Foto's maken kan alleen als je er voor betaald, mensen, hutjes het maakt niet uit. Waarschijnlijk worden de hutjes goed onderhouden en wonen de inwoners in luxe huizen verder landinwaarts. Wij waren al niet van plan om met de Tender aan wal te gaan vanwege dit gegeven en onze mening werd nog verder versterkt door het feit dat er al een ander middel groot Cruiseschip voor anker lag, waarvan de passagiers al het lokale en traditionele leven al aan het bewonderen waren. Stel je voor, ruim 1500 toeristen op 75 inwoners in een klein dorp, lijkt een goudmijn voor de bewoners.
Wij zijn aan boord gebleven, het was prachtig weer en we hebben heerlijk op het balkon gezeten. Vanaf het balkon konden we voor eerst grote aantallen zoetwaterdolfijnen zien , roze en grijs en alle kruisingen daar tussen in. Natuurlijk hebben we geprobeerd foto's te maken, maar dat is niet gelukt. Ze doken steeds ergens anders op en anders dan de zoutwater dolfijnen springen ze niet zo hoog. Het ontbreken van de karakteristieke rugvin helpt ook niet om te tijdig te spotten. Ze waren heel speels en hadden de grootste lol in de golfslag veroorzaakt door de af en aan varende Tenders.